موسسه تحقیقات مالی و اقتصادی حسیب ایرانیان

تلفن تماس:

021-88324127 | 021-88340516

واتس اپ:

09022676809

وکالت دعاوی
بیمه تامین اجتماعی

توضیحات وکالت دعاوی بیمه تامین اجتماعی

مهم‌ترین و اولین حق هر فردی که جهت انجام کاری استخدام می‌شود، داشتن حق بیمه است. حق بیمه توسط کارفرما پرداخت می‌شود. قانون، کارفرما را موظف کرده است که کارگری را که استخدام می‌کند، بیمه کند. حق بیمه در حال حاضر ۳۰ درصد مزد یا حقوق است. از این میزان ۷ درصد، حق بیمه شده و توسط خود او و از حقوق او کسر می‌شود و ۲۳ درصد سهم کارفرما است.

مطابق با ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی، در قراردادها لازم است شرایط لازم را برای بیمه‌شدگان تسهیل و پرداخت حق بیمه مربوط به سازمان تامین اجتماعی را عهده‌دار شوند. سازمان تامین اجتماعی، یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی عمومی (غیردولتی) می‌باشد. وظیفه اصلی این سازمان پوشش دادن کارگرانی است که مشغول به کار هستند و در ازای کار خویش مزد دریافت می‌نمایند.

بیمه این دسته از افراد در قانون، عنوان بیمه اجباری دارد. البته سایر افراد که به مشاغل آزاد اشتغال دارند، نیز می‌توانند به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه به صورت اختیاری پرداخت نمایند. پس از پرداخت حق بیمه افراد مزبور می‌توانند از مزایای مقرر شده در قانون تامین اجتماعی منتفع گردند.

در قوانین و مقررات موجود، وظایف مترتب برای واگذارندگان کار و سازمان تامین اجتماعی، دقیقاً مشخص شده است. در برخی مواقع عدم انجام جامع و کامل این وظایف منجر به بروز مشکل بین واگذارندگان کار و سازمان تامین اجتماعی می‌شود. در واقع، امور بیمه و تأمین اجتماعی غالباً محل دعوای کارگر و کارفرما بوده و از پیچیدگی‌های راه‌اندازی کسب و کار محسوب می‌شود. به همین خاطر، کارفرمایان همواره با چالش‌ها و دغدغه‌های بسیاری روبه‌رو می‌باشند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

بنابراین با توجه به موارد فوق، وکیل و مشاور امور بیمه می‌تواند چالش‌های پیش روی کارفرمایان را تبیین نموده و از بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما در خصوص امور بیمه‌ای جلوگیری نماید. وکیل بیمه می‌تواند در تمامی مواردی که به آن اشاره شد، مشاور حقوقی افراد در امور بیمه باشد. علاوه بر این، وکیل بیمه می‌تواند در سایر موارد نیز دعاوی مربوط به امور بیمه را بر عهده بگیرد. برخی از مهم‌ترین خدمات وکیل بیمه عبارتنداز:

دعاوی مربوط به بیمه کارکنان محیط های کسب و کار
دعاوی مربوط به بیمه کارکنان محیط های کسب و کار
نحوه طرح شکایت در دعاوی مربوط به بیمه
پیگیری حقوقی امور مربوط به از کار افتادگی کلی و جزئی ناشی و غیر ناشی از کار
پیگیری حقوقی و وکالت در امور بیمه ای حوادث ناشی از کار

در انتها نیز لازم به ذکر است که وکالت دعاوی بیمه تامین اجتماعی دارای نکات و ریزه‌کاری‌های مختص به خود می‌باشد و تیم موسسه علمی و تحقیقاتی حسیب ایرانیان آماده است مشاوره تخصصی در این زمینه ارائه نماید.

همراه شما هستیم!

موسسه حسیب
۱۵ سال تجربه مستمر

تجربه فعالیت در صنایع مختلف اعم از سازمان های دولتی و خصوصی، تولیدی، خدماتی و یا پروژه محور و استفاده از مدل های مختلف علمی و عملیاتی در هر سازمان، توانایی حسیب  را در حل مساله به طور فوق العاده افزایش داده است. به طوری که حل مسایل پیچیده و ارایه راهکارهای ساده، به جزیی از فرهنگ سازمانی حسیب تبدیل شده است.

مشتریان ما

با مهمترین مشتریان و شرکا تجاری موسسه مالی و اقتصادی حسیب ایرانیان آشنا شوید

مشتریان ما

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی کادر زیر کلیک کنید.
کلیک کنید

درخواست مشاوره

اگر نیازمند مشاوره هستید فرم های مربوطه را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

درخواست مشاوره

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی کادر زیر کلیک کنید.
کلیک کنید

تماس با ما

پرسش یا نظری دارید؟ در بارۀ برنامه ها ویا خدمات ما به اطلاعات بیشتری نیازمندید؟ با ما تماس بگیرید!

تماس با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی کادر زیر کلیک کنید.
کلیک کنید